• Akcja Nie ma lipy!

    Rok 2019 - Rokiem Lipy!

    Polskie Stowarzyszenie Centrów Ogrodniczych wraz z Górnołużyckim Stowarzyszeniem Pszczelarzy, Wydawnictwem Pasieka24.pl i wieloma innymi miłośnikami pszczół i miodu prowadzi ogólnopolską akcję 
    Nie ma lipy! 
    Sprzyjąjąc pszczołom zachęcać będziemy do sadzenia lip - drzew, które są ważnym pożytkiem dla pszczół.

    Sadźmy lipy i rozkoszujmy się smakiem lipowego miodu!

    Plakat-lipa-2019-finally

    Rok 2019 okrzyknęliśmy rokiem lipy. PSCO partnerując akcji Nie ma lipy! namawia do nasadzeń lip. 

    Pomysł ogólnopolskiej kampanii plakatowej wspartej o media społecznościowe zachęcającej do sadzenia lip, zrodził się ok. 2,5 roku temu.
    Spożycie miodu lipowego, którego smak kojarzony jest z polskimi smakami z dzieciństwa nie maleje,  ale od lat w Polsce wycinane są stare drzewostany, a nowych nasadzeń lip niestety nie ma.

    Nadeszła pora, by to zmienić - dotrzeć do szerokiego grona odbiorców podkreślając problem, uświadamiać, kształtować wiedzę, postawy i działać! Akcja  ma uświadomić o konieczności dbania o pożytki, ma za zadanie skłonić do nasadzeń nie tyko lip, ale też innych roślin miododajnych. Kolejnym celem jest poprawa bazy poużytkowej w Polsce, w krótszym i dłuższym okresie, w zależności od rodzaju wykorzystanych do nasadzeń roślin.
    Już w 2017 i 2018 roku Górnołużyckie Stowarzyszenie Pszczelarzy wykonało w ramach akcji „Nie ma lipy!” ponad 650 sztuk nasadzeń szczepionych lip na terenie byłego województwa jeleniogórskiego.

    Akcja „Nie ma lipy!” ma charakter non-profit (nie generuje zysku dla organizatorów) i jest możliwa dzięki wsparciu wielu podmiotów i organizatorów. Wśród partnerów akcji, którzy uznali tę inicjatywę za ceną i wsparli ją finansowo, znaleźli się Polskie Stowarzyszenie Centrów Ogrodniczych, Apilandia, Zrzeszenie Miejsko-Gminnego Koła Pszczelarzy w Mirsku, Sudecki Klub Pszczelarza w Wałbrzychu, Ekolas, Szkółka krzewów Eryk Stus, Śląski Związek Pszczelarzy w Katowicach, Wydawnictwo Press-Forum, Allepszczoła, Stanpol, Centrum Pszczelarskie Wilde, Prokit, ProBiotics, PPHU Nektar, Hurtmot, Apitec, Łysoń Sp. z o.o. oraz PP Łysoń.

    Redakcja „Pasieki” przyjęła na siebie trud opracowania graficznego, pozyskania sponsorów i kolportażu plakatów. PSCO dodatkowo zaangażowało się w kolportaż plakatów oraz rekomendację i nagłośnienie kampanii.

    Sadzmy lipy!